Urzędnik-innowator w administracji publicznej
Urzędnicy innowatorzy łączą praktyczne umiejętności z kreatywnością i otwartością na zmiany. Kompetencje te usprawniają działanie administracji publicznej. Warto z nich korzystać.
Jak nazwać kogoś, kto w administracji publicznej łączy „standardowe” kompetencje urzędnicze z kreatywnością, zdolnością do inicjowania zmian oraz z otwartością na inspirację i współpracę? Kto działa proaktywnie, projektując rozwiązania dla nowych wyzwań, a jego celem jest efektywna praca nastawiona na rezultaty, które prowadzą do usprawnienia procesu, działania, obszaru? Twórca zmian? Prekursor, wizjoner, reformator, modernizator, transformator, eksperymentator… A może innowator? Spotykamy ich codziennie, jednak nie każdy z nich ma świadomość wpływu, jaki wywiera na otoczenie. A czasem to otoczenie nie dostrzega wartości, jaką innowator wnosi do organizacji. Dlaczego tak się dzieje?
1. Czym jest innowacja w administracji?
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego urzędnik-innowator spotyka się z niezrozumieniem w swojej organizacji, warto zacząć od ustalenia, czym właściwie jest innowacja w administracji. W dużym uproszczeniu – to proces wprowadzania nowych, bardziej efektywnych rozwiązań w sposobie działania instytucji publicznych, który prowadzi do poprawy jakości usług, zwiększenia przejrzystości oraz lepszego wykorzystania zasobów. Może obejmować zmiany organizacyjne, technologiczne, proceduralne lub kulturowe, które odpowiadają na aktualne wyzwania społeczne i gospodarcze. Innowacja w tym kontekście to nie tylko wdrażanie nowinek, ale świadoma zmiana, projektowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)